söndag 26 maj 2013

HAVSÖRINGSGISKE IGÅR?!...ELLER?

Brorsan i en relaxad fiskepose'.
En pytteliten öring, något större än betet.
Havsöringsfiske stod på schemat igår på Bohuskusten vid Fjällbacka. Brorsan & jag drog iväg vid femtiden på eftermiddagen. Trots att väderprognoserna sa halv storm så var det näst intill vindstilla på kusten & riktigt varmt var det också - sköööönt. Kanske inte det bästa vädret för öringfiske, men det var jäkligt gott att få energi från solen. När vi kommit fram till fiskeplatsen så började vi med en fika & medans vi satt där så spanade vi ut över vattnet för att försöka se tecken på fisk. Efter en liten stund så gick en fisk upp i ytan och visade sig cirka tio meter från där vi slått läger. Då tog jag mitt spö och gjorde ett kast i riktning där fisken visat sig, tre vevtag senare så tjongade det till i spöt - fast fisk. Öringen som jag fick var inte lovlig så den fick gå tillbaks. Detta skulle visa sig bli den enda öringen för mig denna kväll. Brorsan fick en liten en lite senare. Sedan så drog brorsan på en fisk som var en pirrig en och det skulle visa sig vara en makrill. Sedan så följde ett utav det roligaste makrillfiske som jag upplevt, fasen vad starka dom är dom små liven. Det var alles för denne gången, vi ses på sjön!

Dagens första gaisare.
Totalt blev det 29 makrillar för brorsan och mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar