lördag 11 maj 2013

KRISTI FLYGARE = FÖRSTA TROLLINGDAGEN!?



Gött väder & en schysst starttia, kan det bli bättre!?
Laxtrollingpremiär på Vänern på Kristi flygaredan, - kunde inte varit bättre! Dagen bjöd på kanonväder & ett fiske som borde göra alla riktigt nöjda. Fiskade fullt med en larre på 7,3 kilo i topp, för övrigt av en av de roligaste fiskarna som jag fått vid laxtrolling på vänern. Fisken högg på ett djupriggspö, fyrtio fot bakom båten och på ett djup av 4 meter - jäklar vad det knarrade i rullen och vad spöt vart böjt! Fighten var riktigt kul med ett par luftsprång och en fisk som inte ville in i håven, men in det kom den. Dagens två största fiskar högg på löja o djuprigg i en fart av cirka 3 knop.

Dagen efter så blev det trolling på vänern igen, och jag startade naturligtvis i samma område där jag fick fiskarna dagen innan, detta gick väl sisådär - fick några för små men sen gav det inget mer. Fick ett tips att andra fått lite fisk cirka 3 distans ifrån där jag var, styrde dit och väl framme så small det på grejerna och första fisken i området kom i båten. När jag började få sträck på planer board linorna så small det på igen - dagens största fisk, cirka sex kilo men den hade en "fettfena"(den var så liten att jag tror att man missat vid klippningen), så den fick gå tillbaka. Gjorde en repa till i samma område och fick en pytteliten. Bröt sedan för det såg ut som att det skulle komma in skitväder & jag hade en bit att åka. Trots att jag hade ett gäng fiskar i båten så blev alla kvar i sjön.

Detta var alles för denne gången, vi ses på sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar