måndag 6 maj 2013

METNING IGEN.

Sex laxar i en laxask, nä men gott och väl 9 kilo prima metfisk & en glad metare.
Igår så vart det metning i Nossan i Grästorp på en för dagen noga utvald plats eftersom det blåste något så in i helvete. Där vi satt så kom inte vinden åt speciellt mycket så det var faktiskt riktigt behagligt - det blev nästan lite för varmt stundtals när solen brände på - det är ju fortfarande vår så långfillingarna var ju givetvis på! Och hur gick fisket då? Fisket gick riktigt bra och jag drog björkna på björkna på bolognese i inledningen på passet medans Jonas hade en riktigt slö start - han fick bara några få fiskar den första timmen på take a part. Bestämde mig att efter en timme prova på take a part platsen & där stog dom mitt uppe på mäskhögen som jag koppat i, det gällde att ha betet spot on, här var snittet på fisken betydligt större. Det nappade regelbundet i ca 1,5 timmar på take a partet för att sedan stendö för min del, nu hade Jonas fått igång braxen på sin plats och körde om mig viktmässigt. Jag fick ihop drtyga 9 kilo & fick se mig slagen med cirka 3 kilo - suuuuurt! Detta var alles för denne gången, vi ses på pallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar