söndag 2 juni 2013

EN SÅN HÄRLIG DAG, LALALALALALALALALALA............

Sämre kan man ha det!
Sent ska syndaren vakna! Igår när klockan ringde 4 på morgonen så ville inte kroppen riktigt lyda. Jag gick bara upp & ställde fram väckningen två timmar & vad hjälpte väl det - kom inte upp förrän 7 ändå. Nåväl, åt frukost och sedan så bar det iväg de cirka nio milen upp mot Kållandsö och Vänern för laxatrolling. Första hugget kom efter att jag satt det sjätte spöt, sådant man bara hör om att det händer för andra, inte mig själv. Efter en seg fight kommer det upp en gädda - inte det man hoppats på direkt. Fiskade sedan ett par timmar utan någon kontakt med fisk, bestämde mig då att ta mig till ett område som gett fisk för två år sedan & jag hann precis in i området innan första larryn klev på. Resten av fiskedagen tillbringades i området och det resulterade i ytterligare en larry & en örjan, samtliga fiskar var mellan 65-70 cm. Fiskarna fångades på löja blyade med 20-30 gram i en hastighet av ca 3 knutar. Hur var vädret då? Kanon - EN SÅN HÄRLIG DAG, LALALALALALALALALALA............ Detta var alles för denne gången, vi synes på sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar