söndag 16 juni 2013

RESUME ÖVER HELGENS FISKE.

Igår vart det att testa en ny sjö där det ska finnas gös. Vi hann nog bara trolla en ½ timme innan första & som det skulle visa sig, den enda gösen landades, störrelse 1½-2 kg. Det blev en trevlig resa med ett gäng gäddor och någon abborre, på denna rätt så avslappnade tur. Med mig så var för dagen Jonas Stridh.

Dagens fiske var av typen internationellt metetävling & om jag uttalar mig försiktigt så lär jag inte åka tillbaks till vattnet någon mer gång. Trots nerströms kantplats lyckades jag bara bärga 1690 gram, vilket i och för sig räckte till en delad andraplats på sektionen, men det räcker inte som stimulans för att återvända.

Summa summarum - lördag rätt så skön fisketur & söndag inte i närheten av lördan!

Detta var alles för denne gången, vi ses på sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar