söndag 3 februari 2013

IDAG GICK DET BÄTTRE IGEN!

Tebaks på pallen igen - kul, på bilden syns även Jonas Stridh & Stefan Person. Fotograf: Jocke Jansson
Efter ett par lipiga tävlingar när det inte gått så bra, så har jag åter tagit klivet upp på pallen igen - det känns gött! Dagens tävling utspelades på Öresjös is i ett för dagen kanonväder. Hade bestämt mig för att "idag" ska jag gå långt, och det visade sig vara ett hyggligt drag för där fanns lite fisk som faktiskt behagade att hugga, men man var tamigfasiken tvungen att borra fisken mitt i huvvet för det gick inte att få fisken att röra på sig alls - man fick bara ett fåtal individer i i hålen, hade väl som max 5 fiskar i ett hål. Det gällde alltså att borra som en tok för att hitta nappvillig fisk. Väl iland så vägdes min fångst in till 2900 gr & det räckte till en tredjeplats slagen av vikter på 3620 & 3320 gr - rätt så tajt alltså. Ligger nu i soffan och har ont & är trött i hele kroppen efter megamarschen, man har ju för fan ingen kondis! Det var alles för denne gången, vi syns på prispallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar