söndag 10 februari 2013

AVSLUTNING IDAG.

Jag e' gla, alltid lika gla.
Här tillsammans med seriens etta Pontus & tvåa Jonas.
 
 

Som rubriken antyder så var det avslutning i Västra pimpelserien idag & tävlingen gick på sjön Gravlången. 18 pimplare stog på startlinjen. När så startskott ljöd satt man i en vik ca 1 km från starten, tillsammans med 4 andra. Detta skulle visa sig vara ett oklokt ställe att starta på eftersom det var lergrumligt i vattnet - inget bra alls! Försökte att leta upp klarare vatten och huggvillig fisk i viken men det lyckades inte alls. Efter 25 minuter hade jag bara 1 pinne i påsen - ingen bra start alls! Efter ytterligare 20 minuter hade jag ett tiotal borrar i påsen & bestämde mig för att göra en större förflyttning mot destination starten - det skulle visa sig vara ett klokt beslut. Här blev jag kvar resten av tävlingstiden. Jag vägde in 5920 gram & med det blev jag 7:a i dagens tävling. I och med dagens resultat så slutade jag som totaltrea i serien, inte illa av en gammal specialfeskare. Samtidigt som deltävling 4 så hade vi DM idag också och där så tog vi i FK TOPP revanch på ASFF genom att vinna lagtävlingen - nu är vi klara för 2014 års SM, men först ska vi prestera på SM 2013. Det var alles för denne gången, vi ses på pallen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar