söndag 21 juli 2013

METEKULA I VISKAN.

Igår så drog Jonas Stridh & jag ner till Viskan strax utanför Borås för att deltaga i en kula. Vi blev totalt fyra personer, hade väl hoppats på några till. Deltagarna för dagen var arrangören P-E Gyllbrandt, Claes Hedström, Jonas & jag. Själva tävlingsmomentet var av underordnad betydelse, istället så tjötades det en hel del både före, under och framförallt efter tävlingen. Upptacklingen bestod av tre toppar på tap & ett bolognesespö, de andra hade liknande upptacklingar. Det skulle visa sig att det räckt med bolo för mig då jag inte hade ett enda bett på tap. Bolot var man tvungen att fiska med så tight det bara gick mot andra sidan för att få fisk, speciellt den något större. Jag hade ett roligt fiske efter småfisk och vägde in 3150gram, detta räckte till en hedrande 3:e plats, vann gjorde Gyllbrandt på 5650gram (han fick merparten av fisken på topp 4 på tap) så han hade användning för sitt tap denna dag. Tvåa blev Jonas på 5350 gram & sist blev Claes med någonstans runt halvkilot i nätet. En kul tävling, synd att inte fler dök upp bara!

Detta var alles för denne gången, vi ses på pallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar