lördag 27 juli 2013

KUNDE INTE HÅLLA MIG BORTA.

I förra inlägget som jag skrev så nämnde jag att jag skulle ha revansch på sutarna under nästa vecka, men som rubriken antyder så kunde jag inte hålla mig borta från sjön utan revanschen blev av idag istället. Igår så laddade jag mitt take-a-partspö med lite kraftigare elastic ( 1,8 mm) istället för den 1,2 millimeters som satt i. Denna gång skulle jag bestämma över sutarna & inte tvärt om. Uppe med tuppen och iväg, men va fan  - REGN!!!! det var ju uppehåll alldeles nyss - TYYYPISKT. Tacklade upp mina grejer, tre toppar och ett cupping kit. Mäskade med lite partiklar & "ströbröd" med mitt cupping kit för att få bra precision. Första sutaren landades efter ca 20 min fiske på en bandad majspellets. Provade sedan med att fiska med paste (engelskt uttryck för ett mjukt "mäskbete") & det fungerade över förväntan. Totalt så landade jag fyra sutare & brände två (tror dom var felkrokade) för dom sam iväg med blixtens hastighet & för ett tag så trodde jag att spöt skulle knäckas men då släppte krokfästet, puh. Största sutaren vägde ca 2 kg. Denna gång fick jag min revansch & sett över de två turerna så har sutarna ett ledning med 6-5, får snygga till dom siffrorna någon dag.

Detta var alles för denne gången, vi syns på strandkanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar