söndag 15 juli 2012

ÄNTLIGEN!!!!

Gös - 6660 gr
Igår så provade jag för första gången prickskytte efter pelagisk gös & jag får väl säga att det föll väl ut, men det satt långt inne. Hade fiskat sedan kl. 15.30 och endast haft ett eko att fiska mot som jag tolkade till "gös", resultat - en gädda på ca tre kilo och en bottenvertikalad smågös på ca 1 kg. Jag hade väl egentligen tänkt att ge mig (då var klockan ca 9 på kvällen) men gav iväg till ytterligare en grynna för att leta av kanterna och där dök den upp efter en stunds letande. Ekot var på 8 meters djup där det var runt 15 meter djupt. Skickade ner betet och det hann i princip bara komma ner till rätt nivå innan ekot börja stiga och växa sig kraftigare - sedan bara det small till i grejerna - den hade huggit och nu började fighten. Den kändes så stor att tankarna for åt gäddahållet till men när fisken dök upp under båten blev jag glad - det var en gös & den var stor. Efter ytterligare någon minut så låg den i båten och jag kunde inte annat än småle och tänka för mig själv - fasen är inte detta ett nytt pb? Efter vägningen så bekräftades det - det var ett nytt snyggt pb, äntligen efter 20 års väntan!!! Det här med prickskytte kan jag nog tänka mig på att prova igen! Det var alles för denne gången, vi ses på strandkanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar