fredag 23 mars 2012

FINNS SÅDANA HÄR DAGAR?

Efter att ha studerat väderprognoserna det senaste så var förväntningarna höga på på dagens väder & det visade sig att spåfolket för en gångs skull träffat rätt - dagens väder blev magnifikt. Hur skulle fisket komma att bli, nu när det blev så lugnt? Det visade sig att fisket blev trögt, i varje fall för de flesta och speciellt  på förmiddagen. Jag hade bestämt mig för att fiska med löja idag efter det att jag tidigare på säsongen provat med plast och plåt, men upplevt att snittvikten gått ner rätt så dramatiskt på de fångade fiskarna. Fångade idag 4 laxar och tappade en precis vid håvningen, skit också.
De tre största idag vägde ca 4,5 kg, 5,5kg och dryga 7 kg. Den jag tappade vägde uppskattningsvis runt 4 kg. Den fjärde landade fisken simmar fortfarande kvar i vänern då den var något för kort. Att snittvikten på dagens fångst är betydligt bättre än de tidigare fångade, är det en slump?
Dagens bästa taktik var att fiska med djuprigg 7 meter ner, ca 20 fots släp & löjan i en stensonskalle bakom en gröngul flasher. FÖRSTA GÅNGEN JAG FISKAT FULLT - TJOHOOOOO.

1 kommentar: